Ön lisans ve lisans seviyesinde öğrenim görenler
Bölgemizde ön lisans ve lisans [undergraduate (yüksekokul ve fakülte)] seviyesinde öğrenim görenlerden, özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin, aşağıda sıralanan başvuru belgelerini; "Turkish Consulate General in Toronto, Education Attaché Office, 10 Lower Spadina Avenue, Suite 300, Toronto, ON M5V 2Z2 Canada" adresine posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.
Dikkat!
- Şahsi başvuru kabul edilmemektedir,
- Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir,
- Evrakın posta yoluyla gönderilmesi gerekmektedir,
- Evrak eksiği bulunmayanların öğrenci durum belgesi (EK C2) düzenlenerek, Ataşeliğimizce ilgili askerlik şubelerine normal posta yoluyla gönderilmektedir. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Ataşeliğimize sorulmaması, bunun yerine, ihtiyaç halinde doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması tavsiye edilir.
- Çifte vatandaşlığa sahip olan öğrencilerin (Kanada ve T.C.) kendilerine en yakın Başkonsolosluk ile iletişime geçerek Çok Vatandaslik Hakkina Haiz Olanlarin Muafiyet ve Erteleme Islemleri başlığı altında erteleme işlemlerini yaptırmaları gerekmektedir. Çifte vatandaş olanların askerlik erteleme işlemleri Ataşeliğimizce yapılmamaktadır.
1. Özel öğrenci başvuru formu (Tıklayınız)
Başvuru formu, bilgisayarda doldurulabilmektedir. Tam olarak doldurduktan sonra bir çıktısını alıp imzalanması gerekmektedir.
Öğrencilere yapılacak tebligatlar e-posta aracılığıyla yapılacağından, forma mutlaka geçerli bir e-posta adresi yazılmalıdır.
2. Nüfus cüzdanı ya da T.C. kimlik kartı örneği veya fotokopisi
Nüfus cüzdanının ya da kimlik kartının fotokopisi, her iki tarafı da bir sayfaya gelecek şekilde çekilmelidir.
3. Pasaport fotokopisi
Pasaportun kimlik bilgilerini içeren fotoğraflı sayfasının fotokopisi, vize bilgilerini içeren sayfasının fotokopisi ve Kanada'ya giriş-çıkış kaydını içeren sayfalarının fotokopileri çekilmelidir.
4. Askerlik durumunu gösterir belgenin aslı
Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte) seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı öğrencilerden, askerlik durum belgesi istenmektedir. Askerlik durum belgesi e-Devlet üzerinden alınabilmektedir.
Daha önceki yüksek lisans veya doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı olarak yapılmış bir askerlik ertelemesi varsa, bunun iptal edildiğine dair belge de istenmektedir.
E-DEVLET'TE KARŞINIZA 'EN YAKIN ASKERLİK ŞUBESİNE GİDİNİZ' UYARISI ÇIKMASI DURUMUNDA BU SAYFANIN EKRAN GÖRÜNTÜSÜNÜ ALARAK DİĞER EVRAKLARINIZLA BİRLİKTE GÖNDERMENİZ GEREKMEKTEDİR.
5. En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği
Yurt içinde en son mezun olunan liseden alınan diploma veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği,
Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden, eğitim müşavirlikleri, eğitim ataşelikleri ya da Türkiye´de il milli eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,
Yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan mezun olanlar için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,
istenmektedir.
e-Devlet üzerinden alınacak barkodlu mezuniyet belgesi de kabul edilmektedir.
6. Tam zamanlı öğrenci olunduğuna dair öğrenci kayıt kabul belgelesinin aslı ile not döküm çizelgesinin aslı (enrollment letter, official transcript)
Kayıt belgesi (enrollment letter); kayıt yaptırılan yüksek öğrenim kurumundan alınmalı, öğrenim seviyesini (ön lisans, lisans) ve dalını, toplam öğrenim süresini, öğrenime başlayış ve bitiş tarihlerini, kaçıncı dönemden başlandığını göstermeli, öğrenimin tam zamanlı olduğuna dair beyan içermelidir. Bu belgenin okul tarafından onaylanmış asıl nüshası Ataşeliğimize sunulmalıdır.
Not dökümünü gösterir belge (official transcript), okul tarafından kapalı zarfa konulmuş ve mühürlenmiş şekilde, zarf açılmaksızın Ataşeliğimize sunulmalıdır. Bu belge, ilk dönem olması nedeniyle notların oluşmaması durumunda da, alınan dersleri gösterdiğinden, istenmektedir.
Bir ön lisans ya da lisans amacına yönelik olmayan, tamamen yükümlünün kendi isteğine bağlı olarak yurt dışında yapılan özel dil eğitimlerinden dolayı askerlik tecili işlemi yapılmadığından, kayıtlı olduğu/olacağı dil öğreniminden dolayı özel öğrencilik statüsünün tanınmasını isteyen öğrencilerin sunacakları öğrenci belgesinde, dil öğreniminin ön lisans ya da lisans öğrenimi amacına yönelik olduğu, en az iki ay süreyle ve haftada en az 15 saat öğrenim görecekleri belirtilmelidir.
İngilizce dışında başka bir dilde düzenlenmiş belgelerin, noter onaylı Türkçe çevirisi yaptırılmalıdır.
Üniversiteniz kapalı ve damgalı zarf içinde transkriptinizi gönderememekteyse, resmi transkriptinizi dijital olarak toronto@meb.gov.tr adresine göndermelidir. Üniversiteniz ile iletişime geçerek transkriptinizin Ataşeliğimize e-posta yoluyla ulaştırılmasını isteyebilirsiniz.
7. İki adet vesikalık fotoğraf
Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmalıdır.
8. Zorunlu hizmet belgesi
Bu belge, başvuru sahibinin zorunlu devlet hizmeti yükümlülüğü varsa istenmektedir. Bu yükümlülüğü olmayanlardan istenmez.
Zorunlu devlet hizmeti yükümü olanlardan zorunlu hizmetini yaptığını, karşılığını ödediğini, ya da taksitle ödemek üzere anlaştığını/ertelettirdiğini belgelemeleri istenir.
9. İstifa belgesi
Bu belge, kamu görevlisi olup ta, özel öğrenci başvurusu yapacaklardan istenmektedir. Kamu görevlisi olmayanlardan istenmez.
Kamu görevlisi olanların özel öğrencilik statülerinin tanınması, diğer şartların yanında görevlerinden istifa etmiş olmalarına bağlıdır.
10. Study permit belgesinin fotokopisi
11. Tebliğ-tebellüğ belgesi (3 Adet) (Tıklayınız)
Ön lisans ve lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün öğrenciler, tebliğ-tebellüğ belgesini eksiksiz olarak bilgisayar ortamında doldurup üç adet çıktı aldıktan sonra, her üç nüshanın da 'tebellüğ' bölümünü imzalayarak diğer belgelerle birlikte Ataşeliğimize posta yoluya göndermelidirler.
Açıklamalı örnek tebliğ-tebellüğ belgesine ulaşmak için tıklayınız.